Când voi deveni bâtrână…

Vorbeam zilele acestea cu bunica și mă întrebam, oare cum voi fi atunci când voi deveni bâtrână?! M-am prins cu ideia că bătrânețea poate fi mai frumoasă atunci când ești sufletul e tânăr. Vorba lui Jenny Joseph:

„Când voi fi bătrână mă voi îmbrăca în culori violete
Şi voi purta pălării roşii, care mi se vor potrivi ca şaua pe câine.
Îmi voi cheltui pensia pe coniac bun, pe mănuşi de vară,
Pe sandale de satin – şi voi pretinde că nu am bani pentru pâine.”

Mă rog, asta e lirică. Concluzia la care am ajuns e alta.

Poți avea 20 de ani și la 70, iar cel mai frumos dans va fi întotdeauna ultimul. La fel ca și cel mai frumos sărut. La fel ca și cea mai frumoasă dimineață sau cel mai bun păhar de vin.

Poate voi deveni un pic mai înțeleaptă atunci când voi îmbătrâni. Și totuși voi rămâne la fel de nebună pentru că voi ști că orice moment trebuie trăit la maxim. Nu le voi povesti nepoților că nu am fumat niciodată, că nu m-am îmbătat la petreceri ori că nu am fost prin cluburi. Nici nu le voi impune careva valori. Îi voi îndemna să își trăiască viața așa cum știu ei mai bine și să învețe din tot ceea ce trăiesc.

Când voi deveni bătrână, voi deveni cea mai bună prietenă a nepoatei. Îi voi asculta destăinuirile și mă voi mira când de tare îmi seamănă. Voi învăța de la nepot cum să mă țin pe role și voi deveni cea mai bună parteneră de dans a lui. Voi merge desculț prin iarbă și voi purta cele mai elegante pălării. Când voi deveni bătrână voi începe să scriu romane de dragoste și îmi voi aduna toate versurile într-o carte. Voi savura din cafea și acoperindu-mi umerii cu un șal voi privi cum ninge peste geam.

Poate că voi fi cea mai drăguță bunică din cartier atunci când voi deveni bătrână. Până atunci mai am o nimica toată, vreo 50 de ani în care ar trebui să devin mai înțeleaptă.

Dar oare n-ar trebui să-încep prin a mă antrena un pic de pe-acum?
Astfel că cei care mă ştiu să nu fie surprinşi sau şocaţi
Când, deodată bătrână, voi începe să port culori violete.

Mă duc să îmi caut pălărie roșie, coniac, mănuși de vară și sandale de satin.

 

Un gând despre „Când voi deveni bâtrână…

Adăugă-le pe ale tale

  1. Sunr sigura ca, pana atunci, viziunea ti se va schimba. Si nu cu privire la culorile violete, ci la valorile morale pe care vei dori sa le aiba copiii tai si urmasii lor…

    Apreciază

Lasă un comentariu

Lansează un blog la WordPress.com.

SUS ↑